Menu
logo tjk main

Jak gotować by Twój partner przestał cierpieć na impotencję

Jak gotować by Twój partner przestał cierpieć na impotencję
Zauważyłaś u swojego partnera zaburzenia erekcji? - nie bagatelizuj tego problemu. To może być jeden z objawów dolegliwości chorobowych. Jeżeli chcemy czerpać większą satysfakcję z życia seksualnego, pamiętajmy by zadbać o nasze zdrowie, prawidłowe odżywienie oraz aktywność fizyczną.

Tutaj dowiesz się w jaki sposób można poprawić poziom libido.

Warto jednak zastanowić się w czym tkwi przyczyna i skąd wziął się problem, z jakim zmaga się większość mężczyzn, zwłaszcza po 40 roku życia, a nawet i wcześniej.

Przyczyn może być kilka. Jedna z nich, o podłożu psychicznym, dotyczy zahamowania popędu seksualnego spowodowanego lękiem przed seksualnością, kompleksami lub ciągłym stresem.
Druga związana jest z zaburzeniami natury fizycznej takimi jak stan chorobowy czy po prostu podeszły wiek. W obu przypadkach nie dochodzi do wzwodu pomimo bodźców pobudzających lub pojawia się on od momentu wypełnienia prącia krwią i jego stwardnienia po czym zaczyna opadać co uniemożliwia odbycie stosunku płciowego przez partnerów.

Często impotencja pojawia się u panów prowadzących niezdrowy tryb życia. Nieprawidłowości związane z pracą układu krążenia, nadciśnieniem tętniczym i zmianami w naczyniach krwionośnych są jedną z najczęstszych przyczyn obniżenia libido. Miażdżyca, której towarzyszy odkładanie się blaszki miażdżycowej w ścianach tętnic, w tym tętnic prącia ogranicza znacząco przepływ krwi, a to w dużym stopniu uniemożliwia erekcję. Innymi czynnikami ryzyka mogą być: cukrzyca, otyłość, zmniejszenie stężenia testosteronu, niedoczynność tarczycy, nieprawidłowa dieta. Jak donoszą wyniki badań również zażywanie niektórych środków farmakologicznych może nie sprzyjać pożyciu seksualnemu, należą do nich: środki nasenne, leki przeciwdepresyjne, uspokajające i na nadciśnienie.

Oto kilka prostych zasad, jakie powinniście wraz z partnerem wprowadzić w życie:

1. Unikaj białego pieczywa, tłustych potraw, produktów bogatych w cukry proste. Najlepiej jeżeli ograniczycie wyjścia do barów szybkiej obsługi, kupowanie gotowych posiłków i zaczniecie sami przyrządzać to na co macie ochotę. Wspólne gotowanie zbliży Was do siebie i dostarczy Wam niezłej rozrywki oraz pozwoli odpocząć po ciężkim dniu. Zadbajcie jednak by dania należały do lekkostrawnych!

2. Zrezygnuj z alkoholu – zwłaszcza gazowanego, to główny winowajca niepowodzeń w łóżku, dlatego w ostateczności sięgnij po lampkę czerwonego wina, bogatego w polifenole, antyoksydanty wspomagające nasz układ krwionośny. Ten rodzaj trunku wprowadzi Was w odpowiedni nastrój.

3. Unikaj produktów sojowych – wpływają na zmniejszenie ilości plemników.

4. Ogranicz: picie kawy, mocnej herbaty, napojów energetyzujących!

5. Zwiększ w swojej diecie ilość białka pochodzenia zwierzęcego – zawiera argininę, która wpływając na procesy spermatogenezy podwyższa jakość plemników. Zwróć szczególną uwagę na drób, cielęcinę, wołowinę, mięso z królika oraz ryby np. dorsz, sandacz.

6. Koniecznie w twojej kuchni muszą pojawić się owoce morza! – zawierają duże ilości cynku, jeden ze składników mineralnych, który odpowiada za zwiększenie wydzielania testosteronu, prawidłowe funkcjonowanie narządów płciowych, a jego niedobór może wiązać się z ryzykiem wystąpienia bezpłodności. Zaliczamy do nich między innymi: krewetki, kraby, ostrygi, ślimaki, ośmiornice.

7. Jedz więcej warzyw - szczególnie zielone i czerwone takie jak: brokuły, szpinak, sałata, pomidory, paprykę, one również wzmagają produkcję testosteronu.

8. Jeżeli odczuwasz głód między posiłkami, sięgnij po lekką przekąskę, w postaci sałatki lub jogurtu. Zalecam dodać do tego kilka nasion słonecznika lub pestek dyni, bogatych w witaminę E – wpływającą na poprawę płodności.

9. Sięgaj częściej po owoce – do słynnych afrodyzjaków należą: awokado, truskawki, cytrusy, oraz suszone: figi, daktyle i morele.

10. Z przypraw wybieraj: tymianek, kminek, czarny lub biały pieprz, imbir, lubczyk, gałkę muszkatołową, cynamon, czosnek, cząber, kardamon, wanilie, kapary, nać pietruszki, chrzan. Ostre przyprawy pobudzają zakończenia nerwowe, co stymuluje zwiększone wydzielanie hormonów szczęścia i przyspiesza rytm bicia serca, a wszystko to za sprawą kapsaicyny znajdującej się np. w chilli. Jednakże powinniśmy uważać z ich ilością w szczególności u osób z problemami przewodu pokarmowego (zapalenie błony śluzowej żołądka, zgaga, żylaki odbytu).

11. Od czasu do czasu możesz pozwolić sobie na zjedzenie kilku kostek czekolady.

12. W aptekach dostępne są różne preparaty farmaceutyczne pomagające zwalczyć Wasz problem: Cialis, Viagra itp. Jednakże zalecam ucieczkę do naturalnych sposobów, które w łatwy sposób możecie wykonać sami. Pomyślcie o wypróbowaniu ziół: ruta stepowa, żeń- szeń, preparaty z miłorzębu, niektóre kaktusy, lubczyk ogrodowy.

13. Zwiększ swoją aktywność fizyczną – wspólnie zastanówcie się w jaki sposób chcielibyście spędzać wolny czas. Polecam kurs tańca, pływalnie, wycieczki rowerowe, długie spacery i jazdę konną.

Pamiętaj, że to delikatna sprawa, a twój partner może nie mieć ochoty na rozmowy o jego problemie, ponieważ się tego wstydzi. Mimo to nie rezygnuj z podjęcia walki o wspólne dobro. Jeżeli masz możliwość gotować dla niego, zacznij zmieniać sposób przygotowania posiłków na bardziej dietetyczny, tzn. wprowadź gotowanie na parze, duszenie, pieczenie, a ogranicz smażenie czy serwowanie gotowych dań, lub zajadanie się tłustymi fast- foodami. Zachęcaj go do spędzania wolnych chwil w aktywny sposób oraz zwracaj uwagę, że powinien zacząć dbać o swoje zdrowie, ponieważ stanowi ważną postać w Twoim życiu.

Pamiętaj jednak, że u osób z otyłością, cukrzycą, nadciśnieniem, miażdżycą lub jakimkolwiek innym schorzeniem, zanim podejmiesz chęć zmiany diety, powinnaś skonsultować się z dietetykiem lub lekarzem by odpowiednio i indywidualnie dopasować rodzaj aktywności fizycznej oraz prawidłowo dobrać sposób żywienia do danej jednostki chorobowej – to naprawdę ważne!

Monika Dudek, 20l.
Właścicielka strony internetowej
www.wzdrowejkuchni.pl

Dodaj komentarz

UWAGA!
Bardzo prosimy o niezamieszczanie w treści komentarza wszelkiej formy reklamy (która jest traktowana wtedy jako darmowa) na naszym portalu tojakobieta.pl tj. - adres strony www, e-mail, telefon, wszelkie inne dane kontaktowe. W przypadku niezastosowania się do wyżej wymienionego komunikatu oraz działań mających na celu obejście naszej prośby, będziemy zmuszeni wyciągnąć konsekwencje prawne odnośnie zarzutu bezprawnego zamieszczania darmowej reklamy. Wszelka reklama na naszym portalu jest ODPŁATNA.


Kod antyspamowy
Odśwież