Menu
logo tjk main

Jak gotować by Twój partner przestał cierpieć na impotencję

Jak gotować by Twój partner przestał cierpieć na impotencję
Zauważyłaś u swojego partnera zaburzenia erekcji? - nie bagatelizuj tego problemu. To może być jeden z objawów dolegliwości chorobowych. Jeżeli chcemy czerpać większą satysfakcję z życia seksualnego, pamiętajmy by zadbać o nasze zdrowie, prawidłowe odżywienie oraz aktywność fizyczną.

Tutaj dowiesz się w jaki sposób można poprawić poziom libido.

Warto jednak zastanowić się w czym tkwi przyczyna i skąd wziął się problem, z jakim zmaga się większość mężczyzn, zwłaszcza po 40 roku życia, a nawet i wcześniej.

Przyczyn może być kilka. Jedna z nich, o podłożu psychicznym, dotyczy zahamowania popędu seksualnego spowodowanego lękiem przed seksualnością, kompleksami lub ciągłym stresem.
Druga związana jest z zaburzeniami natury fizycznej takimi jak stan chorobowy czy po prostu podeszły wiek. W obu przypadkach nie dochodzi do wzwodu pomimo bodźców pobudzających lub pojawia się on od momentu wypełnienia prącia krwią i jego stwardnienia po czym zaczyna opadać co uniemożliwia odbycie stosunku płciowego przez partnerów.

Często impotencja pojawia się u panów prowadzących niezdrowy tryb życia. Nieprawidłowości związane z pracą układu krążenia, nadciśnieniem tętniczym i zmianami w naczyniach krwionośnych są jedną z najczęstszych przyczyn obniżenia libido. Miażdżyca, której towarzyszy odkładanie się blaszki miażdżycowej w ścianach tętnic, w tym tętnic prącia ogranicza znacząco przepływ krwi, a to w dużym stopniu uniemożliwia erekcję. Innymi czynnikami ryzyka mogą być: cukrzyca, otyłość, zmniejszenie stężenia testosteronu, niedoczynność tarczycy, nieprawidłowa dieta. Jak donoszą wyniki badań również zażywanie niektórych środków farmakologicznych może nie sprzyjać pożyciu seksualnemu, należą do nich: środki nasenne, leki przeciwdepresyjne, uspokajające i na nadciśnienie.

Oto kilka prostych zasad, jakie powinniście wraz z partnerem wprowadzić w życie:

1. Unikaj białego pieczywa, tłustych potraw, produktów bogatych w cukry proste. Najlepiej jeżeli ograniczycie wyjścia do barów szybkiej obsługi, kupowanie gotowych posiłków i zaczniecie sami przyrządzać to na co macie ochotę. Wspólne gotowanie zbliży Was do siebie i dostarczy Wam niezłej rozrywki oraz pozwoli odpocząć po ciężkim dniu. Zadbajcie jednak by dania należały do lekkostrawnych!

2. Zrezygnuj z alkoholu – zwłaszcza gazowanego, to główny winowajca niepowodzeń w łóżku, dlatego w ostateczności sięgnij po lampkę czerwonego wina, bogatego w polifenole, antyoksydanty wspomagające nasz układ krwionośny. Ten rodzaj trunku wprowadzi Was w odpowiedni nastrój.

3. Unikaj produktów sojowych – wpływają na zmniejszenie ilości plemników.

4. Ogranicz: picie kawy, mocnej herbaty, napojów energetyzujących!

5. Zwiększ w swojej diecie ilość białka pochodzenia zwierzęcego – zawiera argininę, która wpływając na procesy spermatogenezy podwyższa jakość plemników. Zwróć szczególną uwagę na drób, cielęcinę, wołowinę, mięso z królika oraz ryby np. dorsz, sandacz.

6. Koniecznie w twojej kuchni muszą pojawić się owoce morza! – zawierają duże ilości cynku, jeden ze składników mineralnych, który odpowiada za zwiększenie wydzielania testosteronu, prawidłowe funkcjonowanie narządów płciowych, a jego niedobór może wiązać się z ryzykiem wystąpienia bezpłodności. Zaliczamy do nich między innymi: krewetki, kraby, ostrygi, ślimaki, ośmiornice.

7. Jedz więcej warzyw - szczególnie zielone i czerwone takie jak: brokuły, szpinak, sałata, pomidory, paprykę, one również wzmagają produkcję testosteronu.

8. Jeżeli odczuwasz głód między posiłkami, sięgnij po lekką przekąskę, w postaci sałatki lub jogurtu. Zalecam dodać do tego kilka nasion słonecznika lub pestek dyni, bogatych w witaminę E – wpływającą na poprawę płodności.

9. Sięgaj częściej po owoce – do słynnych afrodyzjaków należą: awokado, truskawki, cytrusy, oraz suszone: figi, daktyle i morele.

10. Z przypraw wybieraj: tymianek, kminek, czarny lub biały pieprz, imbir, lubczyk, gałkę muszkatołową, cynamon, czosnek, cząber, kardamon, wanilie, kapary, nać pietruszki, chrzan. Ostre przyprawy pobudzają zakończenia nerwowe, co stymuluje zwiększone wydzielanie hormonów szczęścia i przyspiesza rytm bicia serca, a wszystko to za sprawą kapsaicyny znajdującej się np. w chilli. Jednakże powinniśmy uważać z ich ilością w szczególności u osób z problemami przewodu pokarmowego (zapalenie błony śluzowej żołądka, zgaga, żylaki odbytu).

11. Od czasu do czasu możesz pozwolić sobie na zjedzenie kilku kostek czekolady.

12. W aptekach dostępne są różne preparaty farmaceutyczne pomagające zwalczyć Wasz problem: Cialis, Viagra itp. Jednakże zalecam ucieczkę do naturalnych sposobów, które w łatwy sposób możecie wykonać sami. Pomyślcie o wypróbowaniu ziół: ruta stepowa, żeń- szeń, preparaty z miłorzębu, niektóre kaktusy, lubczyk ogrodowy.

13. Zwiększ swoją aktywność fizyczną – wspólnie zastanówcie się w jaki sposób chcielibyście spędzać wolny czas. Polecam kurs tańca, pływalnie, wycieczki rowerowe, długie spacery i jazdę konną.

Pamiętaj, że to delikatna sprawa, a twój partner może nie mieć ochoty na rozmowy o jego problemie, ponieważ się tego wstydzi. Mimo to nie rezygnuj z podjęcia walki o wspólne dobro. Jeżeli masz możliwość gotować dla niego, zacznij zmieniać sposób przygotowania posiłków na bardziej dietetyczny, tzn. wprowadź gotowanie na parze, duszenie, pieczenie, a ogranicz smażenie czy serwowanie gotowych dań, lub zajadanie się tłustymi fast- foodami. Zachęcaj go do spędzania wolnych chwil w aktywny sposób oraz zwracaj uwagę, że powinien zacząć dbać o swoje zdrowie, ponieważ stanowi ważną postać w Twoim życiu.

Pamiętaj jednak, że u osób z otyłością, cukrzycą, nadciśnieniem, miażdżycą lub jakimkolwiek innym schorzeniem, zanim podejmiesz chęć zmiany diety, powinnaś skonsultować się z dietetykiem lub lekarzem by odpowiednio i indywidualnie dopasować rodzaj aktywności fizycznej oraz prawidłowo dobrać sposób żywienia do danej jednostki chorobowej – to naprawdę ważne!

Monika Dudek, 20l.
Właścicielka strony internetowej
www.wzdrowejkuchni.pl

Nie masz uprawnień do komentowania