Menu
logo tjk main

Jak przetrwać letnie upały

Jak przetrwać letnie upały

Lato - czas upałów, wakacyjnych wyjazdów i długiego wylegiwania na plaży. W takie dni, ostatnią rzeczą o której myślimy jest gotowanie w kuchni i smażenie kolejnej porcji kotletów. Niech nie będzie to jednak zgubne, dlatego dbajmy o to, by nawet teraz jeść wartościowo i smacznie. Myślicie że to trudne? Podpowiemy Wam jak to zrobić!

Oto słoneczne i pyszne propozycje letnich posiłków!

Śniadanie
Po przebudzeniu niezbędny jest zastrzyk energii w postaci cukrów prostych. Nie zapominajmy także o węglowodanach złożonych i białku, które zapewnią nam sytość do kolejnego posiłku oraz zapobiegną napadom głodu.

Co więc warto zjeść po przebudzeniu? Dobrym rozwiązaniem są kolorowe koktajle. Bazujmy na świeżych, sezonowych owocach (polecam: truskawki, jagody, maliny), mleku - warto sięgnąć po roślinne zamienniki - sojowe, czy migdałowe, a także kilku łyżkach płatków owsianych. Wzbogaćmy nasze śniadanie o zdrowe tłuszcze - dodajmy do miksu łyżkę siemienia, czy garść pestek/orzechów.

II śniadanie
Wakacyjną porą większość z nas, jako przekąskę, wybiera lody. Niestety, gotowe produkty zawierają dużo cukru i nasyconych tłuszczy, które nie wpływają pozytywnie na stan naszego zdrowia. Sięgnijmy zatem po zdrową alternatywę - samodzielnie przygotowane sorbety. Najprostszym sposobem na tę pyszność jest zamrożenie lekko przejrzałych bananów i zmiksowanie ich z ulubionymi dodatkami. Słodki smak owoców sprawi, że "docukrzanie" nie będzie konieczne. Najlepiej smakują z pistacjami lub wiórkami kokosowymi!

Obiad
Kiedy żar leje się z nieba, brak apetytu na ciężkie, mięsne potrawy. Ugotujmy więc porcję ulubionego makaronu, pokrójmy świeżego pomidora, sałatę, inne ulubione warzywa i wędzone tofu. Polejmy wszystko olejem rzepakowym (źródło NNKT - w dodatku w doskonałych proporcjach!) i skropmy sokiem z cytryny.

Kolacja
W ciągu dnia straciliśmy dużo wody z naszego organizmu. Dobrze więc, jeśli nasz ostatni posiłek będzie płynny. Próbowaliście kiedys gazpacho? To niewymagająca gotowania zupa rodem z Hiszpani! Możesz dodać do niej swoje ulubione warzywa! Popisz się kreatywnością - połącz pomidory, ogórki, cebulę, paprykę. Na każdą porcję dodaj łyżkę oliwy i 1-2 kromki razowca. Po zmiksowaniu dopraw do smaku i schłódź wszystko w lodówce przez minimum 2 godziny. Jeśli nie masz czasu - dorzuć kostki lodu!

Joanna Róg, 20l.

Dodaj komentarz

UWAGA!
Bardzo prosimy o niezamieszczanie w treści komentarza wszelkiej formy reklamy (która jest traktowana wtedy jako darmowa) na naszym portalu tojakobieta.pl tj. - adres strony www, e-mail, telefon, wszelkie inne dane kontaktowe. W przypadku niezastosowania się do wyżej wymienionego komunikatu oraz działań mających na celu obejście naszej prośby, będziemy zmuszeni wyciągnąć konsekwencje prawne odnośnie zarzutu bezprawnego zamieszczania darmowej reklamy. Wszelka reklama na naszym portalu jest ODPŁATNA.


Kod antyspamowy
Odśwież