Menu
logo tjk main

Renata Gajda - Polka tworzy perfumy dla Francuzek

Renata Gajda - Polka tworzy perfumy dla Francuzek
Renata Gajda to urodzona w Szczebrzeszynie producentka francuskich perfum. Wraz z mężem stworzyła markę Parfums Marie G., która staje się coraz popularniejsza wśród Francuzek. Teraz chce zaskarbić sobie gusta Polek.

Perfumy produkowane są 160 km od Paryża, na bazie unikatowych kompozycji zapachowych pochodzących z Grasse - leżącej na południu Francji światowej stolicy perfum. Renata współpracuje z najlepszymi “nosami” z branży perfumeryjnej, którzy tworzą zarówno perfumy niszowe, jak i znane na rynkach międzynarodowych. Bizneswoman chce pokazać, że naturalne, dobre jakościowo zapachy nie muszą kosztować fortuny.

Renata od lat jest związana z Francją. Ukończyła studia podyplomowe w polsko-francuskiej szkole i zdobywała pierwsze doświadczenia w dystrybucji artykułów między oboma krajami. Jej mąż Guy François jest Francuzem.

Właścicielka Parfums Marie G. podkreśla, że to w ojczyźnie męża odkryła ekologiczne plantacje ziół prowansalskich. Zachwyciły Ją kwitnące różnokolorowe pola kwiatów: lawendy, irysa, jaśminu oraz słynne na całym świecie winnice i gaje oliwne. Szybko doceniła wyjątkowy asortyment lokalnych producentów kosmetyków ekologicznych, produktów do makijażu na bazie naturalnych składników, producentów ekologicznego mydła czy olejków zapachowych.

Skąd pomysł na tworzenie oryginalnych zapachów i produkcję perfum? Na początku Gajda zajmowała się dystrybucją kosmetyków. Po jakimś czasie dostrzegła, że klienci poszukują nowych zapachów, pytają o ofertę na wyłączność, by odróżnić się od konkurencji. Podjęła więc decyzję o stworzeniu własnej linii perfum. Jak dodaje, Parfums Marie G. to wspólne dzieło Jej i męża.

Renata i Guy Francois przeszli gruntowne szkolenie w teorii i praktyce komponowania zapachów. Takie pojęcia jak podział na nuty zapachowe, rodziny, podrodziny zapachów, proces produkcji perfum nie mają dla nich tajemnic.

Polka podkreśla, że znalazła już na rynku swoją niszę, nie stara się konkurować z gigantami. Jej celem było stworzenie perfum w bardzo dobrej jakości i w przystępnej cenie. Jak zaznacza, atutem mniejszej firmy jest elastyczność, szybkość w podejmowaniu decyzji i dopasowaniu się do oczekiwań klienta.

Zdaniem Renaty Gajdy, gusta Polek nie są dalekie od zamiłowań Francuzek. Rynek u nas jest jednak dość młody i dopiero od kilku, kilkunastu lat stać coraz większą grupę Polaków na zakup perfum. Nadal dla wielu ozdobny flakon to dobro luksusowe, dlatego ważna dla polskich nabywców jest znana marka. Tymczasem Francuzki nie boją się eksperymentować i próbować nowych zapachów, często dokonują zakupów pod wpływem impulsu. Jednocześnie mają zawsze na półce swój podstawowy zapach - często używają jednej marki przez kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat. Renata Gajda ma nadzieję, że kiedyś takim obowiązkowym flakonikiem na półce będzie jeden z zapachów Marie G.

sublims 17laboratoire 2

Dodaj komentarz

UWAGA!
Bardzo prosimy o niezamieszczanie w treści komentarza wszelkiej formy reklamy (która jest traktowana wtedy jako darmowa) na naszym portalu tojakobieta.pl tj. - adres strony www, e-mail, telefon, wszelkie inne dane kontaktowe. W przypadku niezastosowania się do wyżej wymienionego komunikatu oraz działań mających na celu obejście naszej prośby, będziemy zmuszeni wyciągnąć konsekwencje prawne odnośnie zarzutu bezprawnego zamieszczania darmowej reklamy. Wszelka reklama na naszym portalu jest ODPŁATNA.


Kod antyspamowy
Odśwież