Menu
logo tjk main

Moda z ludzką twarzą

Moda z ludzką twarzą
Czy moda jest dla wszystkich? To pytanie często przewija się ludziom przez głowę. Mamy być wiecznie młodzi, piękni i mieć nienaganne sylwetki?

Otóż nie da się. Czas płynie i na całe szczęście świat ubrań zaczyna to zauważać. Aczkolwiek z mniejszymi lub większymi sukcesami.

Pytania w stylu - „czy ubiera Pani też 60+?” są u mnie na porządku dziennym. A jaki one mają sens jeśli przypomnimy sobie, że Giorgio Armani kończy w tym roku 81 lat, Karl Lagerfeld 82, a Miuccia Prada 66... Są mega kreatywni i to oni stoją na czele świata mody! Jednak prawda, że na wybiegach i w reklamach zazwyczaj występują osoby, które bardzo często mają jeszcze mleko pod nosem i nijak nie korespondują z dojrzałym, powszednim życiem. W ten sposób firmy przez lata usiłowały wbić nam do głowy kult młodości - i im się to udało. Chcesz być piękna i młoda - kup torebkę od Korsa... Jednak w dobie starzejącego się społeczeństwa starego i nowego świata - ta technika nie sprawdza się tak, jak dawniej. Wpadli na to projektanci, którzy oprócz modelek lat 17, zaczęli wracać do pięknych kobiet sprzed dekady. W świecie mody wciąż istnieją: Linda Evangelista, Cindy Crawford czy Naomi Campbell i Christy Turlington, które zgodnie z prawem dżungli modowej już dawno powinny siedzieć w fotelu bujanym i cerować skarpetki...

Najodważniejszy w propagowaniu mody wielopokoleniowej okazał się francuski geniusz Jean Paul Gaultier, który rok temu na swój pokaz zaprosił srebrnowłosą Catherine Loewe. Powstały również reklamy m.in. Lanvin, Celine i nawet polskiej marki Bohoboco, które pokazały mocno dojrzałe kobiety. Pobudki były różne, od pokazywania różnorodności wiekowej - do szokowania starością... Jakiekolwiek jednak by nie były - nagle wiek 50+ przestał być niewidzialny i za to należą się duże brawa:).

Jednak wiek emerytalny to nie jedyny pomijany niegdyś w modzie stan skupienia tkanki ludzkiej... A co jeśli zostałam matką - to czy muszę się zakopywać w bliżej nieokreślonych formach? Czy wtedy moda kompletnie o mnie zapomniała i ja też mogę o niej zapomnieć na najbliższe 9 miesięcy (plus x lat na spacerki do piaskownicy i z powrotem)?

Odpowiedzieli na to pytanie Dolce & Gabbana zapraszając na wybieg modelki z dziećmi i w ciąży. Cała ich kampania opierała się na kwestiach dotyczących mam i dzieci, rodziny wielopokoleniowej, a w tym roku inne firmy powstawiały „rodzinne fotki” do swoich kampanii reklamowych. Za to możemy dziękować też sławnym kobietom od księżnej Kate przez Victorię Beckham po Kim Kardashian - one przyczyniły się do uzmysłowienia światowi mody, że dzieci istnieją, rola matki jest ważna i piękna. Rodzina stała się modna! :)

U nas co prawda łatwiej ubrać dojrzałą Panią niż przyszłą mamę, ale powoli się to zmienia. Powstają ciekawe firmy, H&M od lat prowadzi dział dla mam, a dużą część rzeczy można zaadaptować z innych działów. Dobrze zaopatrzony jest też Asos.com - polecam dział maternity - jest z czego wybierać.

A w kwestii czy moda jest dla wszystkich - na pewno jest! Właściwie to nawet jest tak, że moda zapomina o tych, którzy zapomnieli o niej :).


Komentarze  

 
0 #1 AdriannaB. 2015-10-11 23:33
Cos w tym jest. Nawet Zara spodnie ciążowe ma w tym sezonie.
Cytować
 

Dodaj komentarz

UWAGA!
Bardzo prosimy o niezamieszczanie w treści komentarza wszelkiej formy reklamy (która jest traktowana wtedy jako darmowa) na naszym portalu tojakobieta.pl tj. - adres strony www, e-mail, telefon, wszelkie inne dane kontaktowe. W przypadku niezastosowania się do wyżej wymienionego komunikatu oraz działań mających na celu obejście naszej prośby, będziemy zmuszeni wyciągnąć konsekwencje prawne odnośnie zarzutu bezprawnego zamieszczania darmowej reklamy. Wszelka reklama na naszym portalu jest ODPŁATNA.


Kod antyspamowy
Odśwież