Menu
logo tjk main

Motywacja na zimę! Co mówi trener osobisty?

Motywacja na zimę! Co mówi trener osobisty? Foto: fakt.pl

trener1




Zima - czas, kiedy oprócz gołych brzuchów i krótkich spodenek mamy na sobie wielkie kominy i grube swetry. Nikt nie musi martwić się o fałdkę tu czy tam. Przecież ich nie widać. Wyrzuć te myśli ponieważ już wkrótce lato! Szybkie diety cud i pigułki na odchudzanie? Nic nie zdziałasz… Ciało to ciało, musimy o nie dbać.

 




Maciej Łukomski, trener osobisty
Źródło: archiwum prywatne

Aby zmotywować - rozmowa z poznańskim trenerem personalnym Maciejem Łukomskim.

„Zima to pora roku gdzie łatwiej jest zgromadzić tłuszcz w miejscach gdzie nie chcemy. Spowodowane jest to mniejszą aktywnością fizyczną w ciągu dnia oraz większą podażą kalorii, którą automatycznie sobie serwujemy. Mniejsza aktywność plus nadmiar kalorii równa się nabieraniem masy. Żeby tego uniknąć najlepiej zacząć ćwiczyć” - mówi Maciej Łakomski.

Jak zmienić nawyki żywieniowe i ćwiczeniowe? Nie możemy „ot tak”, iść na siłownie i spędzić tam całego dnia oraz przestać jeść z dnia na dzień. Trzeba to robić z głową, tym bardziej, kiedy nie ćwiczyłyśmy wcześniej. Każdy wysiłek, każde ćwiczenie niesie za sobą konsekwencje - nie tylko rezultaty, kontuzje i zakwasy!

„Większość kobiet wpada w skrajności, zaczyna chodzić 2 razy dziennie na siłownię i robić wszystko na jednym treningu a to głupota. Najpierw panie powinny zacząć od treningu ogólnorozwojowego, który wzmacnia stawy i mięśnie, poprawia wytrzymałość, przyzwyczajając do dalszego treningu. Dla osoby początkującej wystarczy 3 razy w tygodniu. Każda osoba, która nie ma pojęcia o treningu powinna udać się do trenera personalnego, on przeprowadzi konsultację i dopasuje odpowiednią dietę i schemat treningu. Kobiety często przychodząc na siłownię zajmują maszyny na odwodziciele i przywodziciele potem troszkę bieżni i myślą że sukces murowany. A to błąd!” - Dodaje Maciej Łukomski. - „Jak do mnie przychodzi osoba, która chce zredukować parę kilogramów, nie proponuje jej drastycznej diety. Pozwalam wypisać cały tydzień swojego dziennego spożywania posiłków i małymi kroczkami zmieniam jej nawyki żywieniowe. Jednego dnia zmieniam np. obiad, innego dorzucam drugie śniadanie, aż osoba dochodzi do 5 - 6 pełnowartościowych posiłków, które pozwolą jej zredukować tłuszcz. Trenuje z osobami, które mają różne problemy zdrowotne, po treningach ze mną ich stan zdrowia uległ poprawie.”

Jak zmotywować Was bardziej?

„Każdy mężczyzna chce, aby jego kobieta była piękna, zadbana i wysportowana. Większość facetów jak widzi wysportowane, jędrne kobiece ciało, spogląda na nie wzrokiem. Mężczyźni akceptują często swoje kobiety, nawet jak troszkę przytyją. Ale jak widzą, że ich ukochana nie dba o siebie zaczynają spoglądać na inne i szukać radości w innych kobiecych ciałach. Kobiety z kolei jak tyją zaczynają narzekać, łapią depresję, nie cieszą się już z życia jak kiedyś. Każdy facet uważa, że wysportowane ciało jest seksi i zwraca uwagą każdego faceta. Osoba, która regularnie trenuję, cieszy się większym powodzeniem u płci przeciwnej, niż osoba, która nic nie robi.” - Wyjaśnia trener personalny.

„Pamiętajmy, że oprócz lepszego wyglądu, opóźniania starzenia, wysiłek fizyczny poprawia samopoczucie, wydobywa z nas endorfiny (hormony szczęścia), pozbywamy się kompleksów zewnętrznych i stajemy się pewniejsi siebie. Życie codzienne bogate w nieustanny stres, podczas ćwiczeń zostaje zredukowany, a nasze ciśnienie krwi obniża zły cholesterol, lepiej dotleniamy organizm.”

- Wiem, że dobrze dobrany plan treningowy plus dieta to 100 procent sukcesu - Radzi trener

My jednak radzimy jeszcze więcej:
Dobrany plan ćwiczeniowy, dieta oraz motywacja to nie wszystko. Zacznijmy od nastawienia, od idei. Myśl, że z czasem powiększy się nam brzuch, pojawi cellulit, rozstępy i „motylki” na ramionach, nie napawa optymizmem. Kup strój, to pierwszy krok do sukcesu! Weź ze sobą koleżankę, idźcie razem na spacer, na siłownie, na basen. Cieszcie się tym, że możecie zdrowo uprawiać sport i to w przyjemności. Pomyśl, że to nie wpłynie tylko na Twój wygląd, ale na samopoczucie i pewność siebie. Seksapil wzrasta z zanikiem tkanki tłuszczowej, oraz z poczuciem własnej wartości.

Po drugie - odpuść chipsy i popcorn i zastąp to np. jabłkiem czy cienko pokrojoną marchewką. Fakt, nie smakuje jak solone przekąski, ale wyjdzie Ci na dobre. Wprowadzaj gotowane warzywa i mięsa, nie przesadzaj z węglowodanami. Zacznij myśleć zdrowo w Nowym Roku! Pamiętaj, że najprostsze rady są najlepsze.

Magda Strzykalska, 22l.

Dodaj komentarz

UWAGA!
Bardzo prosimy o niezamieszczanie w treści komentarza wszelkiej formy reklamy (która jest traktowana wtedy jako darmowa) na naszym portalu tojakobieta.pl tj. - adres strony www, e-mail, telefon, wszelkie inne dane kontaktowe. W przypadku niezastosowania się do wyżej wymienionego komunikatu oraz działań mających na celu obejście naszej prośby, będziemy zmuszeni wyciągnąć konsekwencje prawne odnośnie zarzutu bezprawnego zamieszczania darmowej reklamy. Wszelka reklama na naszym portalu jest ODPŁATNA.


Kod antyspamowy
Odśwież