Menu

logo tjk main 

Pozycjonowanie stron internetowych reklamą przyszłości

Pozycjonowanie stron internetowych reklamą przyszłości
Reklama jest dźwignią handlu - to powszechnie cytowane i znane przysłowie. Jednakże, w dobie Internetu i gnającego postępu technologicznego reklama musiała zmienić swoją formę, a specjaliści od marketingu wejść na zupełnie nowy poziom działań. O branży reklamowej na miarę współczesnych czasów opowiadają specjaliści z agencji interaktywnej - Pozycjonowanie Poznań - High Interactivity.

Nowy format
Stając się głównym kanałem wszelkiej informacji i komunikacji, Internet został też płaszczyzną reklamową z ogromnym potencjałem. Banner reklamowy na poczytnym portalu o dużym ruchu jest bardziej skuteczny niż zawieszenie billboardu w centrum miasta - nie tylko ze względu na ilość potencjalnych klientów, którzy go zobaczą. Marketing internetowy dał niemożliwe dotąd możliwości targetowania grup odbiorców - to znaczy ścisłego wyselekcjonowania, komu chcemy daną reklamę pokazać. Grupy odbiorców można dobierać pod kątem kryteriów wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań - dzięki informacjom, które sami podajemy np. zakładając skrzynkę e-mail dostajemy nieprzypadkowe treści reklamowe.

Dzięki plikom cookies zbierane są informacje o miejscach w sieci, które odwiedzamy, produktach, jakie oglądamy i kupujemy. Później, otrzymujemy reklamy tematycznie powiązane ze swoimi wcześniejszymi wyszukiwaniami. Nie ma mowy o żadnej przypadkowości - zachowanie użytkownika jest analizowane na bieżąco, a wnioski z niego wyciągane wdrażane w kolejne odsłony kampanii marketingowych w sieci. Obecnie, opisany wyżej remarketing wykorzystują też wszystkie wielkie portale social media; reklamodawcy starają się tak zaprojektować kampanię, aby użytkownik stracił rozeznacie między zwykłym postem a reklamą.

Nowoczesna praca
Marketing internetowy jest obecnie jedną z najprężniej rozwijających się branż. Do Internetu stopniowo przenoszą się wszystkie inne - zatem wszystkie potrzebują reklamy. Generuje to potrzebę zatrudniania nie tylko samych specjalistów od marketingu, lecz także programistów, specjalistów IT, bezpieczeństwa sieci, pozycjonerów. Specjaliści zajmujący się stricte pozycjonowaniem stron mają pracę zaprzeczającą mitom o nudnej pracy z komputerem. Oni muszą znać Internet jak własne podwórko. Aby skutecznie wybić witrynę internetową na jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Muszą szybko zapoznać się z branżą klienta, następnie wdrożyć odpowiednią strategię link buildingu - do tego celu potrzebna jest im znajomość for, blogów, portali, trendów panujących w sieci i preferencji użytkowników.

Reklama czy odpowiedź?
Pozycjonowanie stron internetowych jako element marketingu sieciowego jest nazywane reklamą przyszłości. Dlaczego akurat temu sposobowi dotarcia do klienta wróży się wielki sukces? Otóż, we współczesnym świecie konsumpcjonizmu, klient jest znużony atakującymi go ze wszystkich stron reklamami. Żeby reklama była skuteczna, musiała przybrać nową formę. Obecnie, zakupy i zamawianie usług przez Internet stało się normą i zyskuje na tyle dużo zwolenników, że możliwe staje się całkowite przeniesienie np. handlu do sieci w perspektywie najbliższych lat. Klienci szukają zatem produktów i sklepów przez wyszukiwarkę. Nikt już nie przegląda ulotek podrzucanych do skrzynki pocztowej.

Pozycjonowanie stron sprawia, że strona wyświetlona w wynikach wyszukiwania jest automatyczną, tematyczną odpowiedzią na zapytanie/potrzebę klienta. Dzięki temu, nie jest nachalną, rażącą reklamą, lecz pożądaną i poszukiwaną informacją. Warto pamiętać, że użytkownicy biorą pod uwagę ścisłą czołówkę wyników wyszukiwania - dlatego istotne jest, żeby strona pojawiała się jak najwyżej.

Widzialność i obecność w sieci jest skutecznym źródłem pozyskania klienta i generowania zysku. Coraz więcej przedsiębiorstw zwraca się w tę stronę, dlatego też coraz więcej osób będzie ta branża zatrudniać. To istotna informacja dla młodych, dopiero planujących swoją przyszłość.
powrót na górę